COVID-19:
Vi følger myndighedernes anbefalinger. Derfor påvirker COVID-19 flere af vores tilbud og services. Husk mundbind, hvis du besøger os. Læs mere på kk.dk/corona
Støj på kontorarbejdspladser
Med dette værktøj kan I danne jer et overblik over, hvad støjen skyldes, og hvordan I systematisk kan forbedre lydmiljøet. Processen er opdelt i tre trin. I kan starte fra starten eller springe direkte til det trin, I har brug for værktøjer til.
Trin 1: Kortlægning
Første trin i arbejdet med støj er at få et overblik over, hvilke støjbelastninger der fylder mest hos jer. I kan kortlægge på baggrund af et spørgeskema, som alle medarbejderne udfylder, suppleret med en støjgennemgang ud fra modellen ’Hvad skyldes støjen?’.
- Hent: Afdækning af støjproblemer (word)
- Hent: Afdækning af støjproblemer (pdf)
- Hent: Hvad skyldes støjen?
På baggrund af kortlægningen får I et billede af medarbejdernes oplevelse af støjforholdene og et billede af, hvad det er for en type støj, I har med at gøre.
Trin 2: Løsninger
Når I udvikler løsninger kan I igen benytte ’Hvad skyldes støjen?’. Modellen sikrer, at I overvejer alle aspekter af støjsituationen, når I udvikler løsninger.
Trin 3: Handlingsplan
De løsnings- og forbedringsforslagene, I vælger at føre ud i livet, kan I skrive ind i en handlingsplan. De bliver på denne måde en del af jeres APV, og I sikrer, at I får håndteret støjproblemerne på en løbende og systematisk måde.