Header menu

Trappen - et ledelsesværktøj til udfordrende borgerkontakt

Trappens tjekliste og guide giver dig en række gode greb til at identificere, forebygge og håndtere udfordrende borgerkontakt

Kontakten med borgerne i Københavns Kommune - fx pårørende, forældre, jobsøgende, forening eller virksomhed - fungerer ofte rigtigt godt og uproblematisk, men kan nogle gange blive konfliktfyldt, bøvlet og trække meget tid og energi.

Derfor er det vigtigt, at såvel den enkelte medarbejder som hele arbejdspladsen er klædt på til at kunne forebygge konflikter og håndtere dem, når de opstår. Og evner at balancere regler og faglighed med samarbejde og åbenhed i mødet med borgeren.  

Vi præsenterer her ledelsesværktøjet: Trappen. Den fungerer som en tjekliste. Du klikker dig ind på hvert trin og så kommer du til tjeklisten, som I kan bruge til at identificere, hvor på konflikttrappen, I er.

I den tilhørende guide finder du en række redskaber til, hvordan du som leder kan handle både organisatorisk dvs. hvad der er brug for at sætte i gang internt på jeres arbejdsplads - og i selve kontakten med borgeren

 

Kontakt

For mere information vedrørende denne side.

Marianne Adelhardt Jensen

Organisationspsykolog og chefkonsulent
+45 40 48 86 61

ARBEJDSMILJØ KØBENHAVN

Enghavevej 82
2450 København SV

Tlf. 3366 5766
amk@amk.kk.dk
EAN: 5798009288066
 

Tilgængelighedserklæring

 

HOTLINES

Ring til

3366 5766

Tidlig Indsats / tast 1

Arbejdsmiljølinjen / tast 2

 

Nyhedsbrev

Arbejdsmiljøbrevet