- håndtér konflikter med borgere, forældre, pårørende m.fl. på en professionel måde

Kontakten og kommunikationen med borgerne kan til tider være konfliktfyldt og bøvlet. Som medarbejder kan det være krævende igen og igen at stå over for borgere som er vrede og opfarende, som klager og brokker sig, eller som måske har svært ved at modtage hjælp. Det kan også være, at du skal levere et budskab som er vanskeligt, fordi du frygter for reaktionen hos borgeren.
Konfliktfyldt kontakt er belastende over tid og kan være årsag til mistrivsel og sygefravær. Af samme grund er det vigtigt, at såvel den enkelte medarbejder som hele medarbejdergruppen er klædt på til at kunne forebygge konflikter og håndtere dem når de opstår.
Styrket Borgerkontakt er et særligt velafprøvet koncept, med metoder der kan ruste medarbejderne til at holde dialogen med borgerne professionel og konstruktiv, når borgerne er utilfredse, kritiske eller indgiver en klager. Med enkle greb og teknikker fra konfliktmægling kan den ansatte forebygge og nedtrappe konflikter, begrænse antallet af klagesager, og samtidig øge både borgernes og egen tilfredshed.
Vi tilbyder træning i- og hjælp til implementering af metoderne på din arbejdsplads – i både skriftlig og mundtlig kommunikation, samt håndtering af særligt vanskelige klagesager.