Header menu

Den fleksible arbejdsplads – hvad har vi lært af projektet?

01.06.2022
  • foto: Asbjørn Reinhold Ravn
I samarbejde med Arbejdsmiljø København har KFF og KEID haft fokus på fleksibelt arbejde. Læs, hvad arbejdspladserne har lært af projektet.

I foråret 2021, da Corona sendte en del af kommunens medarbejdere hjem, indgik Kultur- og Fritidsforvaltningen og Københavns Ejendomme og Indkøb, et samarbejde med Arbejdsmiljø København om at afprøve fleksibelt arbejde.

Pilotprojektet ’Fleksibelt Arbejde’ gav en del af kommunens medarbejdere og deres ledere mulighed for at tilrettelægge deres arbejde på en ny måde. Under projektet fik flere mulighed for at arbejde hjemmefra. Og kontorfællesskabet blev inddelt i zoner, som skulle skabe mere fleksibilitet og flere muligheder for den enkelte medarbejder – og for arbejdspladsen som helhed. 

En ny og spændende måde at tilrette arbejdspladsen på, som mange har været glade for. 

Herunder kan du læse, hvad medarbejderen og kontorchefen har lært af projektet – og hvad de tager med sig videre: 

HK'eren: "Tid til fordybelse"

- Det at have en dag på hjemmekontoret, hvor jeg både kan fordybe mig i mine arbejdsopgaver, og også har tid til at flette en lægeaftale ind, OG hente mine børn tidligt – det er simpelthen guld værd.

Fouzia El Horch Nielsen fra Center for internationalisering, borgerservice og bæredygtighed (som var et at de centre, der deltog i projektet. Fouzia havde ikke tidligere haft mulighed for hjemmearbejde).

Læs hele interviewet her 

Kontorchefen: "En mulighed - ikke en udfordring"

- Der er ingen tvivl om, at den fleksible arbejdsplads er kommet for at blive. Det ville være et værdimæssigt tilbageskridt for os, hvis vi ikke havde fokus på det fremadrettet. Jeg ser det som et mulighedsrum – fremfor en udfordring.

Tine Schack-Nielsen, kontorchef på Kontoret for HR og Digital læring i Kultur- og Fritidsforvaltningen.

Læs hele interviewet her
 

ARBEJDSMILJØ KØBENHAVN

Enghavevej 82
2450 København SV

Tlf. 3366 5766
amk@kk.dk
EAN: 5798009288066
 

Tilgængelighedserklæring

 

HOTLINES

Ring til

3366 5766

Tidlig Indsats / tast 1

Arbejdsmiljølinjen / tast 2

 

Nyhedsbrev

Arbejdsmiljøbrevet